Powiatowy Urząd Pracy w Poddębicach prowadzi nabór wniosków o przyznanie bezzwrotnego dofinansowania na podjęcie działlaności przez osoby bezrobotne zarejestrowane w tutejszym Urzędzie. Wnioski można składać od 6 do 7 listopada 2024 r. Kwota dofinansowania jaką udziela PUP w ramach tego naboru, to 28.000,00 zł.
Wymagane dokumenty
Komplet dokumentów (wnioski, oświadczenia, formularze itp.), niezbędne aby aplikować o dotacje z w Poddębicach, można pobrać tutaj:
Wnioski podlegają ocenie formalne i merytorycznej. Na dotacje mogą liczyć osoby, które uzyskają przychylną opinię Komisji powołanej przez PUP. W obrębie wniosku znajduje się biznes plan, który obejmuje m.in. takie zagadnienia jak: charakterystyka planowanej działalności, analiza konkurencyjności, charakterystyka ekonomiczno-finansowa itp.
Wzory wypełnionych, gotowych wniosków o dotacje można znaleźć tutaj:
Przeznaczenie dotacji
Dofinansowanie udzielane przez PUP w Poddębicach może być przeznaczone na:
1) zakup środków trwałych, urządzeń, maszyn, narzędzi,
2) zakup materiałów, surowców do produkcji, towarów do handlu,
3) zakup samochodu ciężarowego, niezbędnego do prowadzenia proponowanej działalności gospodarczej w kwocie nieprzekraczającej 50% przyznanego dofinansowania,
4) wydatki na reklamę,
5) pozyskanie lokalu, przy czym przez pozyskanie lokalu rozumie się opłatę czynszu (maksymalnie do 10% wnioskowanej kwoty),
6) pokrycie kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa związanych z podjęciem działalności gospodarczejDopuszcza się zakup rzeczy używanych pod warunkiem, że wartość jednej (pojedynczej) rzeczy przekracza kwotę 1000,00 zł. Bezrobotny chcący zakupić z dotacji rzecz używaną – musi uzasadnić, że zakup ten jest korzystny (w oparciu o zestawienie ofert cenowych).
Dofinansowanie nie może być przeznaczone na:
- zakupy od współmałżonka, krewnych (wszystkie stopnie i linie pokrewieństwa) i powinowatych w linii prostej,
- wynagrodzenia zatrudnionych pracowników,
- finansowanie szkoleń
- prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółek lub nabycie udziałów w spółkach i wniesienie udziałów do spółek,
- opłaty administracyjno – skarbowe, w szczególności: podatek od czynności cywilno –prawnych, koncesje, opłaty ZUS, wydatki związane z tłumaczeniem dokumentów oraz inne wydatki,
- opłaty związane z bieżącym funkcjonowaniem firmy /np. abonament, Internet, opłaty z tyt. mediów/,
- wydatki na utworzenie strony internetowej,
- zakup nieruchomości,
- zakup kasy fiskalnej,
- zakup telefonu komórkowego o wartości powyżej 1000 zł,
- zakup alkoholu, tytoniu, środków odurzających, działalność hazardową,
- zakup sprzętu/ pojazdów do użytkowania, których wymagane są uprawnienia, a uprawnień których wnioskodawca ich nie posiada,
- zakupy dokonane na współwłasność,
- leasing maszyn, urządzeń i pojazdów,
- spłatę zobowiązań wynikających z umowy leasingu,
- budowy, remonty, adaptacje lokalu,
- zakup samochodu osobowego, za wyjątkiem samochodu do nauki jazdy lub taxi,
- spłatę zadłużeń,
- koszty zabezpieczenia zwrotu otrzymanych środków,
- koszty eksploatacyjne oraz części zamienne,
- wniesienie kaucji lub wykup koncesji i licencji, spłatę zobowiązań wynikających z umowy leasingu, zakupy na raty, wykupienie współwłasności,
- koszty wyceny rzeczoznawcy,
Pisanie wniosków o dotacje z PUP Potrzebujesz pomocy w uzyskaniu dofinansowania? Pisaniem biznes planów na potrzeby dotacji zajmuję się od 2007 roku. Zapoznaj się z moją ofertą: Wykonanie dokumentów o dotacje z Urzędu Pracy |