Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze do dnia 29.11.2024 r. prowadzi nabór wniosków o przyznanie dofinansowania na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
Osoby zarejestrowane w PUP mogą otrzymać do 30 000,00 zł.
Wymagane dokumenty
Po złożeniu dokumentów, wnioskodawca ma obowiązek zgłosić się do doradcy zawodowego w celu uzyskania dodatkowej opinii doradcy – związanej z chęcią podjęcia działalności gospodarczej. Innymi słowy, pracownik Urzędu Pracy podczas krótkiej rozmowy próbuje ustalić, czy dana osoba nadaje się na przedsiębiorę i przedstawia swoją rekomendację Komisji Oceny Wniosków, która zwykle bierze ją pod uwagę podczas oceny złożonego wniosku i biznesplanu.
Komisja na podstawie uzyskanych przez wnioskodawców punktów tworzy listę rankingową. Dotacje w pierwszej kolejności otrzymują osoby, które uzyskają najwyższą punktację. Aby wniosek był przekonujący, powinien:
- Wskazywać na konkurencyjność planowanego przedsięwzięcia względem innych firm
- Przedstawiać wiarygodne dane na temat nasycenia rynku w sektorze, w którym ma znaleźć się planowana działalność gospodarcza
- Przedstawiać wyczerpującą analizę mocnych stron, słabych stron, szans i zagrożeń
- Wykazywać przygotowanie merytoryczne, doświadczenie zawodowe i kwalifikacje wnioskodawcy
- Przedstawiać wiedzę wnioskodawcy na temat rynku. Rozeznanie odnośnie popytu i podaży na produkty, towary lub usługi które zamierza oferować planowana firma
- Ukazywać wiarygodną analizę finansową przedsięwzięcia opartą na dokładnej charakterystyce ekonomiczno-finansowej
- Przedstawiać zaangażowane środki własne oraz już podjęte działania organizacyjne (np. zgromadzenie listów intencyjnych od potencjalnych klientów)
- Ukazywać ewentualny potencjał do stworzenia dodatkowych miejsc pracy w przyszłości
Zastanawiasz się, jak poprawnie przygotować swój wniosek o dotacje?
Gotowe przykłady wypełnionych wniosków znajdziesz tutaj:
Zgodnie z obowiązującym w PUP Zielona Góra regulaminem, na zakup środka transportu można przeznaczyć do 30 % przyznanego dofinansowania. Na zakup towaru handlowego – do 30 % przyznanego dofinansowania. Jeżeli chodzi i zakup materiałów reklamowych i/lub usług reklamowych – na ten cel można przeznaczyć maksymalnie 10 % przyznanego dofinansowania.
Środków na podjęcie działalności gospodarczej nie można przeznaczyć na:
1) bieżące koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej,
2) opłaty administracyjne, bankowe, skarbowe oraz opłaty związane z uzyskaniem pozwoleń i koncesji,
3) finansowanie szkoleń,
4) finansowanie umów leasingu, kredytowych i pożyczkowych,
5) zakup nieruchomości bądź gruntów oraz remont i modernizację lokalu, gdzie będzie prowadzona działalność gospodarcza,
6) koszty związane z wynajmem lokalu (czynsz, dzierżawa),
7) zakup półproduktów i materiałów,
8) zakup i produkcję broni bez względu na rodzaj działalności gospodarczej,
9) zakup motorów, skuterów i rowerów,
10) zakup kasy fiskalnej, drukarki fiskalnej oraz terminali płatniczych,
11) finansowanie zakupu od współmałżonka, od osób pozostających z Wnioskodawcą we wspólnym gospodarstwie domowym, od osób z pierwszej linii pokrewieństwa oraz ich współmałżonków, od teściów oraz innych podmiotów, których udziałowcem jest Wnioskodawca
Dodatkowe informacje na temat tej dotacji można otrzymać pod nr telefonu: 68 456 56 73
Pisanie wniosków o dotacje z Urzędu Pracy Potrzebna pomoc w uzyskaniu dofinansowania na otwarcie firmy? Skorzystaj z mojej profesjonalnej pomocy. Oferuję:
|