Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis to jeden z obowiązkowych załączników do wniosku o dotacje na podjęcie działalności. Poniżej przedstawiam instrukcję jego wypełniania. Od 30 lipca 2024 obowiązuje nowy wzór tego formularza, więc upewnij się, czy masz właściwy wzór. Czysty formularz można pobrać tutaj:
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (wersja PDF)
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (wersja XLSX)
Uwaga! Poniższa instrukcja dotyczy jedynie sytuacji w której wnioskowania stara się dotacje z Urzędu Pracy na podjęcie działalności a wcześniej nie otrzymał żadnej pomocy de minimis. W innych sytuacjach formularz ten wypełnia się w nieco odmienny sposób.
Formularz Informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
A – Wpisujemy nr NIP. Jeżeli nie mamy NIP, wpisujemy „nie posiadam”
B – Wpisujemy imię i nazwisko
C – Wpisujemy adres zameldowania
D – Wpisujemy identyfikator gminy, zgodny z adresem zameldowania. Pełną listę identyfikatorów gmin można znaleźć tutaj: Wykaz identyfikatorów gmin
E – Wpisujemy cztery pierwsze cyfry z wybranego PKD, który zostanie wskazany jako główny PKD podczas rejestracji firmy. Z uwagi na to, że w formularzu znajdują się 4 pola a pełny kod PKD składa się z 5 znaków (4 cyfry + litera), literę zwykle odpisuje się po prawej stronie mimo braku przeznaczonego na ten cel pola.
F – Wpisujemy przewidywaną datę uruchomienia firmy, a więc datę w przyszłości (najlepiej dodać ok. 6-8 tygodni licząc od planowanej daty złożenia wniosku)
G – Wpisujemy imię i nazwisko
H – Podajemy nr telefonu
I – Można wpisać określenie „przyszły właściciel / właścicielka”
J – Data wypełnienia i podpis (zaleca się użycia długopisu koloru innego niż kolor wydruku)